آشفته بازار

بوی انگور

يكشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۰۴ ب.ظ

شاید برای خالی نبودن عریضه باشد، شاید برای مرور خاطرات، شاید برای به یادگار گذاشتن، شاید...

اقوام مادرم در روستایی از توابع شهرستان فاروج زندگی می کنند، می شود گفت خود فاروج. هر سال همین موقع ها وقت چیدن انگور از باغ ها می شود، بوی انگور آنقدرها نیست که فضا را پر کند، اما بو دارد، بویی که حس سرخوشی خاصی می دهد و شاید از همین رو شراب را کشف کردند!! وگرنه این همه میوه و عرق گیری و جوشاندن....

بعضی سال ها کلاه آفتابی به سر و چاقو به دست عازم باغ ها می شدیم و می افتادیم به جان تاکستان... به جان میم هایی که از سنگینی خوشه های درشت انگور سر خم کرده بودند...

زیاد دست بریدم، جعبه روی پایم افتاد، زیر آفتاب سوختم، اما حس خوبی بود... حس ناب زندگی... حالا خیلی وقت ها دلم برای چای آتیشی داخل کتری سوخته و چند دانه کشمش حاصل از برداشت سال گذشته و بوی دست که بویی بود حاصل از تلفیق خاک و آب انگور و خون، تنگ می شود، تنگ شدنی...

گاهی دلم برای زندگی روستایی قنج می رود...

  • :)

نظرات (۸)

  • رفیعه رجعتی
  • من همین چن وخ پیش رفدم روستا واس جم اوری با2م!خیلی خسده کننده و زیاد بود ولی خوش گذش:) روستااااااا عالیهههه!ولی امکاناتش خعلی کمه خدایی!ینی واس زندگی نمیشه روش حساب کرد!
    پاسخ:
    شاید دل کندن از این همه امکانات شهر سخت باشه، ولی ممکنه :)) ؛)
    راستی خسته نباشی دلاور، خداقوت پهلوون :))) همین الان از رو جناب خان نوشتم :))
  • یک دختر شیعه
  • بح بح واقعا عجب صفایی داره
    :))))
    پاسخ:
    به چی می خند؟؟؟ :))
    من این چن روزه اونقد از هر طرف انگور رسیده بهمون ک دارم نابود میشم!
    اصن میگی انگور موهای تنم سیخ میشه!در این حد!
    :)) عالی
    من یک کیلو تخمه از فاروج گرفتم ! رفتیم سفر ، اومدیم ، دو هفته گذشته هنو مورد بوده که خانواده تخمه می شکستن :)
    پاسخ:
    :))
    آره تخمه هاش خوب و معروفه... 
  • امین جوانشیر
  • لذت بردم..
    شاید چون خودم هم دلتنگ چنین لحظاتی هستم
    حیف که زندگی ماشینی شهر، حتی اجازه دوری از خودش را هم نمیدهد..
    پاسخ:
    حیف... بوی نون توی تنور... بوی آتیش... بوی آب روی خاک... بوی کاهگل... چقدر من اینارو دوست دارم 😊😊
  • امین جوانشیر
  • هوایی شدم..
    بعد از 26 سال، امسال میخوام برم گل زعفرون بچینم..  :)
    پاسخ:
    چقدر عالی... خوش بگذره...😊
  • ابوتراب ...
  • به جان مادرت آقا به کار می آیم

    مرا اگر تو در این روضه ها نگه داری ...

    پاسخ:
    :(
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">